Orkla

Du vet aldri hvem som lytter
Les mer

Orkla

Du vet alldri hvem som lytter!

VÅRT OPPDRAG

Kunde

  • Orkla
Våre tjenester
  • Konsept utvikling
  • Illustrasjoner
  • Animasjon

Signage intern kampanje

Ja, det er viktig å være bevisst på hva man sier og hvem man snakker med når man befinner seg i det offentlige rom, spesielt når det gjelder sensitive bedriftsinformasjon. Selv om det kan virke uskyldig å snakke om et møte eller prosjekt man jobber med, kan informasjonen være verdifull for konkurrenter eller andre som ønsker å drive industrispionasje.

Det er derfor viktig å være forsiktig med hva man deler og hvem man deler det med. Det kan være lurt å unngå å snakke om sensitive temaer i heiser eller andre offentlige områder, og heller vente til man er i et mer privat og sikkert område før man diskuterer slike ting.

I tillegg er det viktig å være bevisst på hvem som kan høre på samtalen din. Selv om du snakker med en kollega, kan det hende at noen andre i nærheten også kan høre på, og det er viktig å være klar over dette og være forsiktig med hva man sier. Generelt er det lurt å være bevisst på sikkerhet og personvern når man jobber med sensitiv informasjon, og å ha klare retningslinjer for hvordan man skal håndtere og dele informasjon på en trygg og sikker måte.
Dette er et tema som Orkla ville sette oppmerksomhet på.

* Oppdraget ble utført av vår 
Kreative leder for Sopra Steria
There is nothing to show here!
Slider with alias renault-f1-1 not found.

FORENKLE

Orkla har forstått at det er viktig å informere sine ansatte om hvordan man kommuniserer på arbeidsplassen, spesielt når det gjelder konfidensielle eller sensitive opplysninger. På grunn av at de fleste av Orklas ansatte jobber i fabrikker og produksjonsanlegg, har de ikke tilgang til Orkla e-post, noe som gjør det utfordrende å nå ut til dem med viktig informasjon. Derfor valgte Orkla å bruke skjermer i lokalene for å kommunisere budskapet på en effektiv måte.

For å gjøre kommunikasjonen mer visuell og engasjerende, valgte vi å bruke illustrasjoner i stedet for å inkludere mye tekst. Flere miljøer ble tegnet og illustrert i Adobe Illustrator, og deretter ble disse illustrasjonene importert inn i Adobe After Effects for animasjon. Ved å bruke animasjon kunne vi gjøre budskapet enda mer visuelt..

For å sikre at filmene kunne vises på ulike skjermstørrelser og oppløsninger, ble de rendret ut i flere størrelser. Dette gjorde at Orkla kunne tilpasse budskapet til de forskjellige skjermene som var tilgjengelige i produksjonsanleggene.

Alt i alt viser Orklas tilnærming til kommunikasjon med sine ansatte at de er opptatt av å finne effektive måter å nå ut til dem på. Ved å bruke visuelle hjelpemidler som illustrasjoner og animasjon, kan Orkla sikre at budskapet blir forstått på en klar og engasjerende måte.

Design detaljer
  • Share:
Orkla™ are registered trademarks of Orkla. © 2023. All rights reserved. All other copyrights and trademarks like Sopra Steria are the property of their respective owners.

Kontakt

La oss jobbe sammen

Sammen kan vi bygge løsninger
som er best både teknisk og estetisk

Hardware & installasjon | “465 555 33”

Design og innhold / “417 900 35”

Designet av vårt design
byrå Woda Design